Laat uw medewerkers thuiswerken, en zeker op 20 september 2018 image

Laat uw medewerkers thuiswerken, en zeker op 20 september 2018

14/08/2018

Hecht u veel belang aan een goede worklifebalance en ergert u zich ook zo aan de tijd die we verliezen in de files? En vindt u dat u (en uw werkgever) ook een rol te spelen hebben in een transitie naar een duurzame samenleving? Neem dan zeker deel aan de Nationale Thuiswerkdag van 20 september 2018 en aan de campagne Thuiswerken Werkt!


Met 5 partijen (Netwerk Duurzame Mobiliteit, SD Worx, Mercuri Urval, Redactiebureau Palindroom,Taxistop en PAMI) hebben we enige tijd geleden besloten om de koppen bij elkaar te steken om een lans te breken voor thuiswerk.


(Bijna) iedereen is er intussen van overtuigd dat thuiswerk ook voor werkgevers veel voordelen heeft, maar toch wordt thuiswerk in de mobiliteitsdiscussie nog te weinig als mogelijke oplossing naar voren geschoven. Daar willen we wat aan doen met de campagne Thuiswerken Werkt tijdens de Week van de Mobiliteit.


Wat de campagne allemaal inhoudt vindt u terug op de website www.thuiswerkenwerkt.be.


Met de Thuiswerkdag en de campagne Thuiswerken Werkt willen we de voordelen onder de aandacht brengen en hopen we dat zo veel mogelijk werkgevers zo veel mogelijk werknemers die dag thuis laten werken. En uiteraard hopen we dat veel bedrijven, geïnspireerd door deze Thuiswerkdag, structureel thuiswerk gaan invoeren en hun medewerkers op regelmatige basis laten thuiswerken.


Geïnteresseerd om ons initiatief te ondersteunen?
Fijn. Concreet vragen we dan om het volgende te doen.


  1. Inschrijven voor de Thuiswerkdag op 20 september
    Het is zeker geen must dat alle mensen thuiswerken. We begrijpen ook dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Inschrijven voor de Thuiswerkdag kan via deze link.

  2. Help de term Thuiswerkgever mee te lanceren
    Op dit moment bestaat er nog geen woord in het Nederlands om een werkgever aan te duiden die thuiswerk structureel toelaat. Om die leegte op te vullen, lanceren we de term Thuiswerkgever. Door er een woord voor te bedenken geven we een signaal dat het een relevant maatschappelijk fenomeen is of moet worden. Onze ambitie is het woord Thuiswerkgever in de volgende editie van Van Dale te krijgen en zelfs te laten nomineren als woord van het jaar. Belangrijkste criterium dat hiervoor geldt is dat het woord daadwerkelijk frequent gebruikt wordt en daar kunt u ons mee helpen. We hebben voor de term trouwens ook een logo ontwikkeld dat u kunt gebruiken om op uw vacatures en op uw website om toekomstige werknemers duidelijk te maken dat structureel thuiswerk deel uitmaakt van uw bedrijfsstrategie.

  3. Sluit aan bij de LinkedIn-groep van Thuiswerkgevers
    We hebben een LinkedIn gecreëerd voor Thuiswerkgevers, voor werkgevers die geloven in de opportuniteiten van structureel thuiswerk voor hun mensen en hun bedrijf. Via deze link kunt u lid worden van deze groep. Hierop zullen we ook regelmatig artikels en posts publiceren rond thuiswerk. Aarzel niet om zelf een post te publiceren rond uw visie en ervaring met thuiswerk.

  4. Schrijf u in voor het webinar rond Thuiswerk van 11 september
    Op 11 september organiseren we in aanloop naar de Thuiswerkdag een webinar rond het thema met cases en lezingen rond thuiswerk en leaderschip en rond de juridische en administratieve aspecten van thuiswerk. Het programma en de link om in te schrijven vindt u hier.

  5. Collega’s warm maken om ook deel te nemen
    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Stuur dit artikel dus gerust door naar andere werkgevers om hen te overtuigen ook deel te nemen.